23 Eylül 2019 Pazartesi

45 Yıl (45 Years) Konusu ve Oyuncuları

Dün akşam Trt2'de izlediğim ve çok beğendiğim bu filmden size bahsetmek istiyorum.Filmin ana konusu David Constantine’in “In Another Country” adlı kısa hikayesinden esinlenilmiştir. 45 yıldır huzurlu bir evlilikleri olan Kate Mercer – Geoff Mercer çifti bu mutlu evliliklerinin 45. Yılını güzel bir partiyle kutlamak istemektedirler. Parti hazırlıklarının sürdüğü esnada Geoff Mercer’e bir mektup gelir ve mektupta Geoff’un önceki sevgilisinin cesedinin İsviçre'nin Alplerindeki buzullar içerisinde bulunduğu yazmaktadır

45-years-konusu


Ana konusu bu şekilde gözüken filmin derinliklerinde ise yönetmen Andrew Haigh biraz daha psikolojik sentezlere girmiş ve ilişkilerdeki bir şüphenin bile nerelere varabileceğini bizlere göstermiştir. Kate her ne kadar mektupla gelen haberi ilk başta eşinin bir kaybı olarak algılayıp buna saygı duysa da daha sonra aldığı sinyallerle durum farklılaşmaktadır. Çift bu zamana kadarki ilişkilerini her ne kadar mutluluk içinde geçirmiş olsalar da eşinin bu haber karşısında birtakım kafa karışıklıkları yaşamış olduğunu gören Kate, buradan eşinin eski sevgilisini unutamadığı anlamını çıkarmaktadır. Daha sonra gelişmekte olan olaylarda ise mektup sadece ilişkide halının altına süpürülen gerçekleri ortaya çıkarma vazifesi görmüştür ve 45 yıllık evlilikte gizlenen hisler ve bastırılan duygular kendilerini göstermeye başlamıştır. Film beni çok etkiledi gerçekten.Filmde evlilikte bazen beyaz yalan söylemenin ne derece önemli olduğunu anladım. Trt2'de genelde güzel filmler oluyor.Herkese tavsiye ederim.



45 Yıl (45 Years) Festivaller:

2015 Oscar Akademi Ödülleri
En İyi Aktris Adaylığı
Berlin Uluslararası Film Festivali
En İyi Aktör – En İyi Aktris Ödülü

45 Yıl (45 Years) Teknik Detay:

Yönetmen: Andrew Haigh

Oyuncular: Charlotte Rampling, Tom Courtenay, Geraldine James
Ülke: İngiltere
Dağıtıcı: M3 Film
Yapımcı: Tristan Goligher
Yapım Yılı: 2015
Vizyon Tarihi: 25 Eylül 2015
Süre: 95 Dakika

22 yorum:

  1. hemen bir denemek istiyorum:) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Hmm.. Baya etkiledi bu konu beni. Mutlaka izlemem gerek. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  3. iyi film eveet :) tarzım filmlerden hihi. rampling de çok iyi zateen. onun şeyini izleee :) kumun altında (sous le sable) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep cim güzel yorumun için teşekkür ederim.Dediğin filmi de merak ettim doğrusu...Teşekkür ederim tavsiyen için :)

      Sil
  4. İzleyeyim merak ettim teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. ''Sinek pis değil ama mide bulandırır.'' diye bir atasözü vardır ya....
    en küçük bir şüphe insanlar arasındaki ilişkileri zehirlemektedir. Çok güzel bir tanıtım, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Rica ederim:) gerçekten en ufak bir şüphe bile insanı mahvediyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimle aynı fikirde olmanız beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler:))

      Sil
    2. Geldim, gezdim, gittim. İyi çalışmalar.

      Sil
  7. Ben filmi tivibu da izlemiştim.Oldukça beğendiğim bir film olmuştu.

    YanıtlaSil
  8. İzledim evet, ben de sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım güzel yorumun için teşekkür ederim...

      Sil
  9. hoş bi filme benziyor izlemek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu cum güzel yorumun için teşekkür ederim.Gerçekten çok etkileyici bir film.

      Sil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...