25 Şubat 2019 Pazartesi

2019_6 _ Ali Kemal Meram_Padişah Anaları__Okudum Bitti

Padişah Anaları kitabı bu sene okuduğum 6.kitap
Kitap öğretici ve yazar sanki bizimle sohbet ediyormuş gibi yazdığı için buna rağmen bizi sıkmıyor.
Osmanlı Padişahlarına karşı bakışınızı kökten değiştirecek bir kitap.
Mesela ben bu kitaptan önce "Fatih Sultan Mehmet" 'e  hayranlık duyardım.
Ama bu kitabı okuduktan sonra bu hayranlık silindi.
Kitap gerçekten çok akıcı...Kalınlığı sizi korkutmasın.
Kitap puanım 10 üzerinden 10 !!

KİTAP AÇIKLAMASI



I Kanuni Sultan Süleyman'ın annesi: Leh Yahudisi Helga

II. Selim'in annesi: Rus kızı Roksalan

III. Murat'ın annesi: Yahudi Raşel

III. Mehmet'in annesi: Venedikli Bafo

I. Ahmet'in annesi: Yunanlı Helen I. Mustafa'nın annesi: İspanyol Violetla

II. Osman'ın annesi: Evdoksiya

Evet, liste böylece uzayıp gidiyor. Yazar, girişte kitabının belgelere dayandığı ve içindeki bazı konuların şimdiye kadar açıklanmadığı yazıyor. Katılır ya da katılmazsınız. Ama Osmanlı dönemini bir de farklı gözden okumak ilginç olabilir.


Batana dek devlet yönetiminin satın alınmış, tutsak edilmiş dönme ve devşirme Hristiyanlardan oluştuğunu hep gizlediler. Onları yalnız övdüler, yücelttiler. Eşsiz birer kahraman, benzersiz bilge kişiler olarak nitelediler. Özellikle, gerçekleri yansıtmamakta direnen okul kitapları ile Türk insanını kandırdılar.

Ben bu belgeselde, şimdiye kadar gizlenen gerçekleri apaçık yazdım. Bir Türk yazar olarak ulusal görevimi yerine getirdiğime inanıyor ve Atatürk'ün ölümsüz ruhuna adıyorum."

-Ali Kemal Meram-

9 yorum:

  1. Bakış açısı değiştiren kitaplar favorimdir
    Not aldim

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumun için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Şöyle söyleyim Tabiki geçmişimizde iyi şeyler kötü şeyler yaşanmış ama geriye döndüğümüzde nasıl 3 kuşak önceki babamızın dedesini inkar edemiyorsak buda öyle tarihimiz iyi kötü ama kitaba bir göz atacağım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim paylaşım için ☺hayırlı tezkereler

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten de bilmiyordum. Meğerse Padişahların çoğunun annesi Türk değilmiş. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim :) güzel yorumun için teşekkür ederim:)

      Sil
  6. ay ne ilginç kitap de miiii okudum şaşırtıcı yaaa osmanlı anneleri hep yabancııı :) böle batmışlar herhaldesii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımcım aynen bence deee:) güzel yorum için çok teşekkürler :))

      Sil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...