11 Mart 2020 Çarşamba

2020-6-Sineklerin Tanrısı

Nobel Edebiyat Ödüllü yazar William Golding’in “Sineklerin Tanrısı” adlı eseri modern klasikler arasında yer alıyor. William Golding, 1911 yılında İngiltere’de doğuş. Oxford Üniversitesi’nde eğitim görmüş. İkinci Dünya Savaşı’ndan önce ve sonra uzun süre öğretmen olarak çalışmış. Savaşta deniz eriyken, Normandiya Çıkartması’na ve daha birçok çarpışmaya katılıp subaylığa yükselmiş. Golding, 1934’te “Sineklerin Tanrısı” adlı romanı yazarken ıssız bir adada mahsur kalan ve gün geçtikçe içlerindeki vahşi tarafı gün yüzüne çıkartan çocukları anlatırken, katıldığı ikinci dünya savaşının etkilerinin bir yansıması ve iç dünyasındaki iyilik ile kötülük duygularının bir savaş oyunu gibi çarpışması sonucu oluştuğu fikrine kapıldım.


Roman’ın iki önemli karakterine, Ralph ve Jack adlarını veriyor. Gelecekteki atom savaşı sırasında, altı ile on iki yaş arasında olan çocukların, güvenilir bir yere götürülmek üzere bindirildikleri uçağın bir saldırı sonucu mercan adasına düşmesi ile hikâyemiz başlıyor. İlerleyen konu içerisinde atom çağının çocukları, cennet gibi resmedilen bu güzelim adayı her açıdan bir cehenneme çevireceklerdir.

Kitap puanım **10

6 yorum:

  1. Geçen sene okumuş, ve geç okuduğum için kendime kızmıştım. Biraz da ön yargım vardı, neden?diye sorsan onuda bilmiyorum...
    Lakin okuduktan sonra, çocukların o içlerinde ki vahşete, iyi ile kötü arasında ki seçimde nasılda değiştiklerini okumak sarsıcı idi.

    YanıtlaSil
  2. Canım güzel yorumun için çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. Kitabı bir süre önce okumuştum ama unutamıyorum, etkileyiciydi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım

      Sil
  4. Yıllar önce filmini izlemiştim. Filmi beni o kadar etkiledi ki kitabını okumaya çekiniyorum. Kitaplığımda okunmayı bekliyor. Sizin güzel yorumunuzdan sonra okumayı öne alırım belki. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...