22 Temmuz 2019 Pazartesi

2019_26_ Sabahattin Ali -Arabalar Beş Kuruşa_Okudum Bitti

Arabalar Beş Kuruşa  kitabı bu sene okuduğum 26.kitap...

Kitapta çok etkileyici öyküler yer almakta...
Kitapta beni en çok etkileyen 2 öykü,Ayran ve Arabalar Beş Kuruşa adlı öykülerdi.

Kitap puanım *10

KİTAP AÇIKLAMASI



“İnsanlara pek güç meram anlatıyordu; yarım saat uğraşarak bir kelime çıkarabiliyor, etrafındakileri güldürmese bile sıkıyor, daha fazla da kendisi sıkılıyordu. Deniz ona oldukça mükemmel bir arkadaştı. Başaltındaki kirli yatağında, geminin burnuna çarpan dalgaların uğultusunu dinler, onları uykusunda bile duyardı.

Zaten sıkmadan uzun uzun anlatmasını bilen yegâne geveze, denizdir. Ömürlerinin dörtte üçünü denizde geçiren ihtiyarların arasında bile suların sesini sıkıcı, yeknesak bulan, bu sesten bıkan birine tesadüf edilmemiştir.”
(‘Bir Gemici Hikayesi’ adlı öyküden)

Kimi kelimeler içinde hem hayatı taşır hem de onun sunamadıklarını. Bu yüzdendir ki bazen bir araya gelir ve 
hayatın verdiğinden çok daha fazlasını yaşatır insanoğluna. Bazı insanlar da hayatı kelimelerin içinden yaşar; onlarla bakar, duyar ve kimsenin bilmediği şeylerden bahsederler yine insanlara. Bize gördüğümüzden fazlasını anlatan ve hayatı kelimelerin içinden yaşayarak onları soluyan Sabahattin Ali'nin kuvvetli kaleminden çıkan öykülerinden bir seçki…

13 yorum:

  1. Ah Sabahattin Ali çok severim; deniz konusundaki alıntıya imzamı atarım ben denizden uzak bir kentte yaşıyorum ama deniz beni çekiyor; tatillerde fırsat buldukça kaçıyorum, kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Yazarın öyküleri çok harikadır. çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Rica ederim, yazılarınıza yorum yapmak benim için bir keyiftir.

      Sil
  3. Sabahattin Ali'nin iyi bir yazar olduğunu biliyorum. Bahsettiğiniz öykü kitabını da okumak isterim. Teşkkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Sabahattin Ali;'yi çok severim. cümleleri yüreğe dokunuyor :)
    bu öykü kitabını duymamıştım sanırım. tanıttığınız için teşekkürler :)
    blogumu takip ettiğiniz için de sağ olun. biraz önce fark ettim ve ben de takibe aldım sizi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Bu arada blogunu çok beğendim..Hemşirelik eğitiminde başarılar canımm

      Sil
    2. teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. inşallah başarılı olabilirim :)

      Sil
  5. hıhım okuyacağızdır piki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep cim güzel yorumun için çok teşekkürler :)

      Sil
  6. Okumadığım bir eser, vakit bulduğumda okusam çok iyi olacak.

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...