16 Temmuz 2019 Salı

2019_25_ Şebnem Burcuoğlu -Kocan Kadar Konuş_Okudum Bitti

Kocan Kadar Konuş kitabı bu sene okuduğum 25.kitap...

Önce filmini seyretmiş birisi olarak kitap beni sıkmadı hatta eğlendirdi diyebilirim. Zaten çok kolay okunan, akıcı, esprili bir dili var kitabın. Türkiye'de evliliklerin nasıl yapıldığına dair tespitler hiç de gerçeklikten uzak değil. Aksine, güleriz ağlanacak halimize kıvamında. Boşanma oranlarının son yıllarda neden arttığı evliliklerin ne üzerine kurulduğundan gayet rahat anlaşılabiliyor. İnsanlar daha karşısındakini doğru dürüst tanımadan sırf evlenmiş olmak için evleniyor. Garip bir durumun eğlencelik güzel bir anlatımıydı.


Filmine değinecek olursak da kitabın neredeyse birebir aktarıldığını söyleyebilirim. Filmini sevdiyseniz kitabını da okuyarak bazı küçük detayları öğrenebilirsiniz. Mesela Efsun'un konuştuğu hayali yazarın aslında Sabahattin Ali olduğu gibi.


Serinin ikinci kitabı olan Kocan Kadar Konuş Diriliş kitabının pdf 'ini okudum.Kitap bu serinin devamı ve 2.kitap daha eğlenceli.2.kitapta serimiz tamamlanmış oluyor.

Kitap puanım *10

KİTAP AÇIKLAMASI


"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.

Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"

Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.

Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşın,kankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.

Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…


20 yorum:

  1. Ahahaaa çok sevdim bunu :)) Biz böyleyiz kaçarı yok evlenilecek!!! :)))

    YanıtlaSil
  2. Canımmm güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabı severek ve bol bol gülerek okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım neslim güzel yorum için çok teşekkürler...

      Sil
  4. Önce kitabını okumuştum.Filmi de güzel ama kitabını daha çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için çok teşekkür ederim canımm.)

      Sil
  5. Komikti bence de, ikincisini okumadım ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için çok teşekkür ederim.2.kitap ta çok eğlenceli:)

      Sil
  6. BOŞUNA SÖYLENMİŞ BİR SÖZ DEĞİL ''KOCAN KADAR KONUŞ'' NE DEMİŞLER; TEK TAŞ DUVAR OLMAZ. ÖNEMLİ BİR KİTAP ÇOK FAYDALI BİR TANITIM OLMUŞ TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
    2. RİCA EDERİM, BÖYLE GÜZEL BİR ÇALIŞMAYA TABİİ Kİ, YORUM YAPACAĞIM. BAŞARILAR.

      Sil
  7. Not aldım, teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  8. Ben ilk kitabı daha çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  9. Filminden sonra kesinlikle okumaliyim demiştim fırsat olmadi ama 😊 hatırlattığınız için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. hafif bişiler bulamazsam tımams okur izlerim :)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...