8 Ağustos 2019 Perşembe

2019_27_ Maeve Binchy-İtalyanca Aşk Başkadır_Okudum Bitti

İtalyanca Aşk Başkadır  kitabı bu sene okuduğum 27.kitap...

Hani kafa dağıtıcı sıcacık filmler vardır ya, filmin içinde bir dolu insan hayatlarını görürsünüz. Bu kitap işte o filmler gibi. 

Kitaba gelirsek yıllarca Sicilya'da yasak bir aşkı yaşayan Signora sonunda vatanı Dubline döner. Orada ailesi vardır ama uyum sağlayamaz onlara. En çok bildiği işi yaparak, bir İtalyanca kursu açar.

O kursa gelen öğrencilerinde hayatlarını görürüz. Hatta çoğu yerde kesişir bu hayatlar. Yalnızlıklarını, günlük hayatın bunalımlarını, geçmişte yaşanan acıları, saklanan sırları görürüz. Aidan, Bill, Kathy, Lou, Connie, Laddy, Fiona başlarına gelenleri, hayal kırıklıklarını yeni bir dil öğrenme heyecanı ile bir nevi unutmaya çalışırlar.

Signora'dan çok şey öğrenirler. Onun naif ve sıcak yapısından çok etkilenirler.

Ve kitabın sonunda beraber İtalya'ya giderler,Aidan ve Signora aşk yaşar aynı bu tarz filmlerin sonunda seyircinin beklediği gibi..


Maeve Binchy kitaplarının en güzel yanı, kapak tasarımları. 

Ve Orjinal adı "Evening Class" olan romanı "İtalyanca Aşk Başkadır" diye çevirmek de bence bir pazarlama stratejisi gibi geliyor.

Kitap puanım 9 ,çünkü yazar kitabın sonunu çok hızlı bağlamış.

KİTAP AÇIKLAMASI

Akşam sınıfı, Dublinin yüzlerce okulunda olduğu gibi, Mountainview Kolejinde akşam programı yürüten bir sınıftır. Okulda yeni bir İtalyanca sınıfı açılır. Haftada iki gün, herkes kendi düşleriyle gelir bu sınıfa. Karısının kendisini aldatmayacağından emin, kendisi de aldatmayı aklından bile geçirmeyen, kırk sekizinci yaşını yeni bitirmiş, çoluk çocuğa karışmış Adrian, bütün beklentilerinin aksine, okuluna müdür olarak atanmaz. Tam çöküntünün eşiğine doğru gelirken de, yeni müdür, Adriana, Yetişkinlere Eğitim Sınıfları adı altında bir gece kursunun yönetimini önerir.

10 yorum:

  1. İsmi bile okumak için istek uyandırır, tanıtım için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler bu güzel tanıtım yazısı için 😊

    YanıtlaSil
  3. yeni başlayanlar için italyanca (lone scherfig) izleseneee noluur :)

    YanıtlaSil
  4. Kitap dikkatimi çekti. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. kitap bir çok hayat hikayesini de sunuyor galiba bize
    *sizi izlemeye aldım
    *sizi blog listeme aldım sizde alırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.blogunuzu çok beğendim

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...