26 Ağustos 2019 Pazartesi

2019_29_ Barbara Cartland -Kalbimin Sesi_Okudum Bitti

Kalbimin Sesi kitabı bu sene okuduğum 29.kitap...




Barbara Cartland, aşk romanlarının kraliçesi olarak bilinir. Bugün, aşk romanı yazan pek çok yazar, onun izinden gidiyor, yüzlerce ülkede milyonlarca okuyucusuyla buluşuyor...
Kitapçıların çok satan (best-seller) raflarında yer alan Danielle Steel ile Judith McNaught kitapları, Türk aşk romanı severleri oldukça tatmin edici sayıda çevirisi yapılan romanlar olarak göze çarpıyor. Özellikle McNaught hayranlarının sayısı Türkiye'de az olmamakla birlikte bu sadık okuyucular, basılmış olan bütün kitaplarının çevirisinin yapılması için yayınevine baskı uyguluyorlar. Judith McNaught'un bu kadar sevilmesinin nedeni ise; tarihi aşk romanı diye bilinen retro tarzını çok iyi yazabilmesi. Bu türün en başarılı örneklerini veren de, kendisinden seneler önce yazmaya başlayan Barbara Cartland idi.
Retroyu biraz açmak gerekirse; bu tarz çoğunlukla 18-19 yüzyılda geçen, genellikle ünvan sahibi (kont, dük, lord gibi) erkeklerle, dönemin genç kızları arasında geçen fırtınalı aşkları anlatır. Yanlış anlaşılmalarla bir dargın bir barışık süren ilişkiler, dozu ayarlanmış erotizm ile harmanlanıp mutlu sonla biten aşk romanlarına dönüşür

Bu kitabında da yine çok sürükleyici bir aşk hikayesi bizleri bekliyor

Kitap puanım  9.

16 yorum:

  1. Yanlış hatırlamıyorsam son okuduğum aşk romanı Elif Şafak'ın AŞK adındaki kitaptı. Ama o da başka türlü bir aşktı:) Barbara Cartland adını çok duyduğum ama hiçbir kitabını okumadığım bir yazar.

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumun için teşekkür ederim öncelikle...Barbara Cartland kitapları gerçekten çok sürükleyici..Bu kitabı ben Üsküdar'da 2.el kitapçıdan 1 liraya aldım.Barbara Cartland romanları daha çok sahaflarda bulunabiliyor.

    YanıtlaSil
  3. hımm steel okudumdu keyifli hafif yazıyo nauhgt da okudum o da iyi, cartland da bi okumalı mademsi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim Deep cim..:)

      Sil
  4. AŞK ROMANLARINI SEVERİM, TANITIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  5. Ben aşk romanlarıyla çok ilgilenmem, başka türlerin içine hafif serpilmiş aşkı severim, ama bir gün aşkı tam anlamıyla yazabilen birisinin kitabını okumak isterim, Barbara Cartland'ı da aklıma yazıyorum. Beni bu yazarla tanıştırmış oldunuz sanırım,teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. Barbara Cartland aşkın anası diyebiliriz

    YanıtlaSil
  7. Hımm not almalıyım bunu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. HİÇ OKUMADIM AMA YAZARIN KİTAPLARININ ÇOK SÜRÜKLEYİCİ OLDUĞUNU DUYUYORUM. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...