4 Nisan 2019 Perşembe

2019_9 _ Sabahattin Ali _İçimizdeki Şeytan__Okudum Bitti

İçimizdeki Şeytan kitabı bu sene okuduğum 9.kitap

Sabahattin Ali'nin  kült kitabı Kürk Mantolu Madonna'yı üniversitedeyken 2007 yılında okumuştum ve çok etkilenmiştim.Ama bu kitap beni daha Kürk Mantolu Madonna'dan daha çok etkiledi

Ömer'in garip,dengesiz ruh halleri, Macide'nin saf ve büyük aşkı...
Ömer'in kendiyle çatışması. İyi ve kötü arasında gel-gitleri. Özellikle Ömer'in Macide ile beraber yaşamaya başladıktan sonraki buhranları, her şeyi alma isteği. İndirim olan mağazada, kadın çorabını istemsizce alması ve herkesin onu görmüş olduğu hissi. Anlatımlar çok iyiydi. Sanki o anda o mağazada Ömer' i izliyordum. Macide'nin aşkı ve sevgisi çok başka bir şey. Genel kişiliği zaten oldukça naif, sakin ve ağırbaşlı iken. Hayata ve hayatta olan şeylere/değişikliklere olağan bakması onu başkaları nazarında "garip" kişi olarak adlandırdı. Onun hali ise çok daha fazla dokundu bana. Mektubu yazıp hayatına son vermek istediği zaman. Başkalarının yaptığı şeylerden bile kendini mes'ul bulması. İçler acısıydı. 
O dönemin insanlarının parasızlıklarını eşe, dosta belli etmemek adına her gün daha da batağa saplanması ayrı bir üzüntü. 
Bir de bence Veznedar var. Zavallı adam. Ömer onu tehdit etmeye gittiğinde ki hali ve sözleri. Utancı, hayal kırıklığı.

Okunası ve arşivlenmesi  gereken bir kitap....

Kitap puanım tabii ki *10 !!!

KİTAP AÇIKLAMASI



''İsteyip istemediğimi doğru dürüst bilmediğim, fakat neticesi aleyhime çıkarsa istemediğimi iddia ettiğim bu nevi söz ve fiillerimin daimi bir mesulunü bulmuştum: Buna içimdeki şeytan diyordum, müdafaasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa, tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve ihtimama layık görüyordum. Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizdeki şeytan yok... İçimizdeki aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var...'' 
Bu romanında, toplumsal gündemin kişilikler üzerindeki baskısını ve güçsüz insanın ''kapana kısılmışlığını'' gösteriyor Sabahattin Ali. Aydın geçinenlerin karanlığına, ''insanın içindeki şeytan''a keskin bir bakış.

10 yorum:

  1. Bende geçen ay okudum ve gerçekten çok etkileyici bir kitaptı :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Sebahattin Ali’nin bir çok kitabını okudum. Bu kitabıda yakın zamanda okuyacaklarım arasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Bunu da okuyacağım inşallah. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  5. hıms okuycam iyi aklıma getirdin, senin gibi sevceğimi de biliyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep cim; Sabahattin Ali'nin kitapları çok sürükleyici :) beğeneceğine eminim..güzel yorumun için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Okumamıştım tanıtım hoşuma gitti. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...