8 Haziran 2020 Pazartesi

2020-21-Fareler ve İnsanlar-John Steinbeck

Bu sene okuduğum 21.kitap Johnn Steinbeck'in Fareler ve İnsanlar adlı kitabı...



FARELER VE İNSANLAR, hoşuna giden her şeyi dokunarak sevmekten başka kusuru olmayan bir divane ve onun tek dostu, koruyucusu, ile Amerikan taşrasında yaşadıkları insanlık serüveni. İçgüdülerini yenemeyen, saf, çocuksu bir yoksul ile ekmeğini kazanmaya çalışırken arkadaşının kaderini paylaşmayı, başka türlü bir yaşama yeğleyen insanın öyküsü. Yayımlandığı yıldan bu yana tüm dünyanın severek okuduğu Fareler ve İnsanlar, Amerikan gerçekçi edebiyatının önde gelen yazarı John Steinbeck'in başyapıtı. Tiyatro ve sinemaya defalarca uyarlanan bu romanda, Steinbeck'in çocuk kadar masum, saf, divane kahramanı ile her yanından şiddet fışkıran toplumun kuralları arasındaki çatışmada, çıplak gerçeği yansıtmadaki ustalığı, yazara dünyanın tüm okurlarının hayranlığını kazandırdı. Yazarın aldığı Nobel Ödülü, hayranlığın nedeni değil, yalnızca sonucuydu.

Fareler ve İnsanlar; iki mevsimlik tarım işçisinin, George ve Lennie'nin kısa bir zaman zarfında başlarından geçen hikayelerini anlatıyor. Lennie oldukça iri ve kuvvetli ancak akli dengesi biraz bozuk biriyken, George tam tersine ufak tefek ama oldukça zeki bir karakter. Hikayelerinin arka planında ise Kaliforniya eyaleti ve Büyük Buhran yılları yer alıyor. Geçtiği dönem göz önüne alındığında, toplumun ve insanların dertleri de yer ediyor hikayede elbette. 

Steinbeck'in dili, okuru anında öykünün içerisine sokan cinsten. Okurken kendinizi kah George ve Lennie ile Salinas Nehri'nin kıyısında soluklanırken, kah yine kahramanlarımızla beraber izbe bir kulübede kağıt oynarken buluyorsunuz. Adeta bir film izlermişcesine. Tevekkeli değil, Fareler ve İnsanlar da iki kere sinemaya uyarlanmış

Kitap  gerçekten hem hüzünlü hem de çok akıcı..
 Kitap puanım ****100

13 yorum:

  1. Kitabı okumadimama filmini izleyip, ağladığımı hatırlıyorum...

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı ben de blogumda tanıtmıştım. Çok güzel bir eserdir. Tanıtım için çok teşekkürler Nilay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilay dediğime bakmayın lütfen Nilay Hanım. Bazen çok hızlı yorum yapıyorum ve blogumu sürekli ziyaret eden arkadaşlarıma karşı farklı bir samimiyet duygusu ile farkında olamadan böyle samimi hitaplarım da olabiliyor. Anlayışınız için çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  3. ilk okuduğum kitaplardandır. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. filmini de izledim kitabını da severim tabii. corc ve leni :) ya bu yazarın gazap üzümleri müthişliiii bi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepcim güzel yorumun için çok teşekkür ederim.gazap üzümlerini okumadım evde vardı aklımda bulunsun

      Sil
  6. İnci yi çok severim bir de :)

    YanıtlaSil
  7. Geçen ay kitap kulübünde bu kitabı okuduk ve tartıştık. Seven de oldu sevmeyen de ama üzerine konuşmak keyifliydi. Şimdi senin incelemenin de okumak bana kitabı tekrar hatırlattı. Kalemine sağlık çok güzel bir inceleme olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Orta 1. sınıfta kompozisyon yarışmasını kazandığımda türkçe ögretmenimin bana hediye ettiği ilk kitaptır ben de yeri çok ayrıdır yani..
    George ve Lennie'yi hiç unutmadım harika bir kitaptır sayende o günlere gittim teşekkürler 😊

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...