27 Mayıs 2019 Pazartesi

2019_16 _ Paulo Coelho_ Hippi_Okudum Bitti

Hippi kitabı bu sene okuduğum 16.kitap
Hippi kitabı gerçekten çok  sürükleyici bir kitap. 
Kitap bence daha uzun olmalıydı  ,tadı damağımda kaldı.

Arka kapağını okuduğum an beni aşina olduğum bu kültüre (felsefeye) geri çekti. Unutmuş olduğum pek çok şeyi bana yeniden hatırlattı, tekrar unutacağımı sanmıyorum.

Aklımda bir soru var: Bu kitabı yazarken, okuyanlardan birinin Karla olması olasılığı aklında var mıymış?

Kitap puanım *10 ...

KİTAP AÇIKLAMASI



1970 yılının Eylül ayında, dünyanın merkezi olma şerefi için yarışan iki mekan vardı: Londra’daki Piccadilly Circus ve Amsterdam’daki Dam Meydanı... 1970 yılının Eylül ayında uçak biletleri ateş pahası olduğundan uçakla seyahat ancak elit kesim için mümkündü. Gençlerden oluşan muazzam bir kitle içinse durum farklıydı. 1970 yılının Eylül ayında dünyaya kadınlar hükmediyordu… Genç hippi kadınlar demek belki daha doğru olur...

1970 yılının Eylül ayında herkesin para normal güçleri vardı, olmayanlar da sahip olma yolundaydı…

1970 yılının Eylül ayında, yazarlık hayalleri kuran Paulo, özgürlük peşinde dünyayı dolaşırken Karla’yla karşılaşınca ikisinin de yaşamı kökten değişecekti; Peru’nun kayıp şehirleri, Brezilya’nın zindanları, Amsterdam’ın arka sokakları, İstanbul’un çarşıları bir bütünün parçaları haline gelecekti…

Paulo Coelho’nun kendi yaşam öyküsüne belki de en yakın eseri Hippi, başka bir dünyanın mümkün olduğuna inanan barışçıl bir neslin arayış ve dönüşüm öyküsü.

7 yorum:

  1. isim çok değişik hippi

    YanıtlaSil
  2. listeme aldım bir ara bir göz atiyim:) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. SİMYACIYI DA ÇOK SEVMİŞTİM. BU YAZARIN SORGULAMALARI HOŞUMA GİDİYOR. TANITIM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  4. geçen yaz okudum çok hafifti ama tatlıydı :)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...