13 Mayıs 2019 Pazartesi

2019_14 _ Sabahattin Ali _ Yeni Dünya_Okudum Bitti

Yeni Dünya kitabı bu sene okuduğum 14.kitap
Sabahattin Ali Türk Edebiyatı 'nın en iyi yazarlarından biri benim için.Türk halkını,içimizden insanları ve öykülerini yazar hep.Hüzünlü yazardır, okurken hüzünlenirsiniz. 
On üç hikayeden oluşan bu öykü kitabını da hüzünlenerek okudum. Her öykü bir hazine değerinde kitapta.Kitaptaki öykülerin isimlerini mutlaka duymuşsunuzdur: 
-Asfalt Yol 
- Hanende Melek 
- Çaydanlık 
-Ayran 
- Isıtmak İçin 
- Uyku 
- Selam 
-Bir Mesleğin Başlangıcı 
- Bir Konferans 
- Yeni Dünya 
- İki Kadın 
- Sulfata 
- Hasan boğuldu 
Hepsi birbirinden güzel bu hikayeleri mutlaka okuyun derim. 
Beni en çok etkileyen   Hasan Boğuldu adlı hikaye oldu.


Kitap puanım *10

KİTAP AÇIKLAMASI




1930'lu yıllarda öyküye taze bir soluk getiren Sabahattin Ali, hikâyelerinde insanın zavallılığını ve gücünü sarsılmaz bir üslupla, masalsı ve destansı biçimde yansıtmayı başardı. Şiir, hikâye ve roman yazan, çeviriler yapan Ali, tüm eserlerinde insan ruhuna ayna tuttu ve gerçeğe bu aynadan baktı. Türk edebiyatının büyük yazarından, içinde sinemaya da aktarılan Hasanboğuldu 'nun olduğu 13 düşünen öykü...

Yayın evi/yıl:Yapı Kredi Yayınları/2008 
Sayfa sayısı:124 sayfa 


16 yorum:

  1. trajik vefatı olmasa belki daha çok eseri olacaktı.🙁

    YanıtlaSil
  2. Erkan bey,güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.Dediğiniz gibi ,Sabahattin Ali'nin eserlerini her okuduğumda ben de aynı düşünce ile hüzünlenirim...

    YanıtlaSil
  3. Tanıtım için çok teşekkürler. Sabahattin Ali'nin eserleri genelde toplumsal mesajlar verir. Hikayelerinin temaları hakkında biraz açıklama yapsaydınız keşke Nil Hanım. Nelerden bahsetmiş kısaca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.Hikayelerinin temaların açıklamak istemedim çünkü okumak isteyen arkadaşlarda belki kitaba karşı bir ön yargı oluşabilir diye düşündüm..

      Sil
    2. İyi düşünmüşsünüz çok teşekkürler.

      Sil
  4. piki tımıms okuruk tabisidekiii yaaa :) sabahattin aliden sorumlu blog bakanısın seeen kikirikiiiii :)

    YanıtlaSil
  5. canım aynen öyle gibi oldum sanki :)ama Sabahattin Ali kitapları çok sürükleyici ...

    YanıtlaSil
  6. heyooooo oleey son yazımdasın hihihii :)

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı olsun sizin de bloğunuz yenidir. Sizi t izlemeye aldım. Çaya davetlisi niz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.Ben de deepcim sayesinde blogunuzu öğrendim.Sizi takip etmeye başladım :)

      Sil
  8. Sabahattin Ali'den Kuyucaklı Yusuf'u severek okumuştum. Diğerlerini okuyamadım henüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Arif Bey,diğer kitaplarını da beğeneceğinize eminim :)

      Sil
  9. Yeni Dünya'nın sinemaya uyarlaması var mı acaba?

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...