17 Mayıs 2019 Cuma

2019_15 _ Sabahattin Ali _ Değirmen_Okudum Bitti

Değirmen kitabı bu sene okuduğum 15.kitap

Değirmen Sabahattin Ali'nin öykü kitabıdır. İçerisinde üç bölüm olmakla birlikte on altı öyküsü yer almaktadır. Öykülerinin her biri bin bir emekle yazılmış olduğunu ve mutlaka okunması gereken kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum.

Kitaba başlarken dokuzuncu sayfada Sabahattin Ali'nin ön sözü vardır. Üç paragraftan oluşan bu ön söz beni çok etkiledi. Çünkü kendi öz eleştirisini büyük bir açık yüreklilikle yapmış. Öykülerinin çoğunu çocuk yaşta yazdığını ve başkasının olsa beğenmeyeceğini itiraf etmiş. Fakat yazı hayatının gelişmesinde yararlı olduğu içinde yaptığı hataları kendine saklamak istememiş. Olduğu gibi yayımlamış. Ve beğeniyi de okuyucularına bırakmış. En son cümlesinde de bu konuyu şöyle özetlemiş: “İyiyi kötüden ayırmak külfetini okuyucuya bıraktığım için özür dilerim.” 
Bana sorarsanız öyküleri okurken çok duygulandım ve Sabahattin Ali'nin ne denli büyük bir yazar olduğunu bir kere daha anladım. Öykülerini çocuk yaşta yazmış olmasına rağmen her biri ayrı ders verici her biri ayrı can alıcıydı. Fakat mütevazi kişiliğini de bizlere tanıtmış olduğu için içten içe sevindim. En kötü öyküsünü seçse ve bize yeni baştan yazma fırsatı sunulsa asla onun seviyesine gelemeyiz diye düşünüyorum.
Kitabın içindeki  tüm öyküleri çok beğendim.
Kitap puanım 10..
KİTAP AÇIKLAMASI
1930'lu yıllarda öyküye taze bir soluk getiren Sabahattin Ali, öykülerinde insanın zavallılığını ve gücünü sarsılmaz bir üslupla, masalsı ve destansı biçimde yansıtmayı başardı. Şiir, hikâye ve roman yazan, çeviriler yapan Ali, tüm eserlerinde insan ruhuna ayna tuttu ve gerçeğe bu aynadan baktı. Türk edebiyatının özgür sesinden yıllara meydan okuyan 16 öykü...


Baskı Bilgileri

Ciltsiz , Edebiyat / Türk Edebiyatı , 140 sayfa
Yapı Kredi Yayınları tarafından yayınlandı


20 yorum:

  1. Bi çaya buyrun. Destek olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için teşekkür ederim. blogunuzu takibe başladım bile :)

      Sil
  2. Sanırım aklımda kalan çingene atmaca’nın hikayesiydi. Kitaba adını veren hikaye...

    YanıtlaSil
  3. hımm pikuuuu :) belli bu çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen deep cim :) gerçekten çok sürükleyici bir kitap..

      Sil
  4. Son paylaşımlarınızdan da anlaşıldığı kadarıyla, Sebahattin Ali okumalarınız son hızla ve beğenerek devam ediyor.
    Tebrikler.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, takipteyim:)
    Ben de beklerim,
    Sevgiler.

    vintagenwriteup.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkürler..ben de sizi şimdi takibe alıyorum

      Sil
  6. Değirmeni okurken çok etkilenmiştim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkürler...

      Sil
    2. Rica ederim, bu sade ve güzel bloga yorum bırakmak benim için çok büyük bir keyiftir. Başarılar dilerim.

      Sil
  7. Ne güzel detayli bir Sabahattin Ali arşivi oluşmuş eksiklerimizi not alalim 😊

    YanıtlaSil
  8. Sabahattin Ali'nin Bütün Eserleri serisini okuyorum ara ara ben de ne zaman biter bilemem ama tek paylaşımları da çok güzel olmuş emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Değirmen çok güzel bir eser, ben de blogumda kısa bir tanıtım yazısı hazırladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih bey,güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Güzel paylaşım için çok teşekkürler. Sizi takibe aldım . Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.Sizi takip etmeye başladım bile :)

      Sil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...