15 Aralık 2020 Salı

2020-35-Genç Kız Kalbi-Mehmet Rauf

Bu sene okuduğum 35.kitap  Mehmet Rauf'un Genç Kız Kalbi  adlı kitabı.




Kitap 1925 tarihinde yazılmış olmasına rağmen günümüze dair pek çok uyuşan noktalar barındırıyor. Gerek İstanbul'un durumu gerekse insanlara dair.

Pervin, İzmir de yaşayan, İstanbul'a giden akrabaları ve arkadaşlarından duyduğu kadarıyla İstanbul'a aşık olan ve deli gibi merak eden 19 yaşında bir genç kızdır. Çok ısrarı üzerine babası onu üç ay yaz tatilini geçirmesi için İstanbul'a amcasının yanına gönderir. Pervin, İstanbul'a daha ayak basar basmaz hayallerinin gerçekle alakası olmadığını görür ve hayal kırıklığı yaşar.

Amcası, amcasının üçüncü eşi ve kuzenleri Abdi'yle Nigar ile üç ay boyunca İstanbul'da yaşayan ve İstanbul'dan istediğini alamayan Pervin en sonunda şair olan Behiç Bey ile tanışır olaylar bunun üzerine ilerler.

Kitap bir günlük tarzında yazılmıştır ve tamamen Pervin'in anlatımıdır. Günümüzle tutan kısımları ise insanların kültürlerini genişletmek yeni şeyler öğrenmek adına hiç çaba göstermeyip bildiklerini hep dedikodulardan öğrenmeleri, kadınları sürekli hor görmeleri, kadınların sanki sadece eşlerine hizmet etmek için evlendiklerini düşünmeleridir.

Mehmet Rauf bu eserinde aşkı o kadar güzel işlemiş ki.. Hayran kaldım ve çok etkilendim. O dönemin yaşantısını, duygularını, zümre farkını güzel işlemiş eserinde.. Sonu hiç tahmin edildiği gibi bitmedi.

Kitap puanım 8...

13 yorum:

  1. rauf seviyoom okurum bunu da, iş bankası klasiklerini okuyom ben deee, ne güzel yaa bu eski romanlaar :)

    YanıtlaSil
  2. perviiin mutlu oluyo mu kiiii :)

    YanıtlaSil
  3. Deepcimm ben de senin gibi eski romanları çok seviyorum:) yorum için çok teşekkür ederim..:) kitabın sonu sürpriz:)

    YanıtlaSil
  4. Eylül kitabını dili çok ağır olduğundan okuyamayıp yarım bırakmıştım. Ancak yeniden okumak niyetindeyim. Belki bunu da okurum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Bu aralar ben de eski romanlara sardım dı. Halid Edip,Reşat Nuri ve Sabahattin Ali Kitapları favorim:)

    YanıtlaSil
  6. Mehmet Rauf'un genç kız Kalbi eserini Ben de daha önceden blogumda tanışmıştım çok güzel bir eserdir tanıtım için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Gunluk tarzında yazılan kitaplari cok seviyorum ben de. Eylülü okumuştum bi tarihte. Mmm eh, diyelim ona da🙂

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...