15 Mayıs 2020 Cuma

2020-18-Bitmeyen Deniz-Mustafa Balbay

Bu sene okuduğum 18.kitap Mustafa Balbay'ın Bitmeyen Deniz adlı kitabı...

Kitabı okurken gerçekten çok etkilendim, duygulandım ,üzüldüm.

Kitabı okumayı herkese tavsiye ederim..




Deniz Gezmiş, bitmeyen bir mücadelenin adıdır.
20 yaşından sonraki 5 yıllık yaşamının yarısı hapiste, yarısı sokaklarda geçti. 25’inde idam sehpasını kendisi devirirken çoktan ölümsüzlüğe ulaşmıştı.
Onu, İstanbul’da Sabahhattin Ali’nin, Bursa’da Nazım Hikmet’in koğuşunda yatırdılar. Bu kadarı yetmedi, 1971’de yakalandıktan sonra bir süre de Kayseri Cezaevinde Celal Bayar’ın yattığı bölüme koydular. İkinci kurtuluş savaşı gerektiğine inanarak bitmeyen bir azimle mücadele eden Deniz’in yaşamı boyunca en çok kullandığı cümlelerden biri şuydu:
“Tam bağımsız Türkiye!”
Kitap puanım ****100

5 yorum:

  1. Bu kitabı hiç görmemiştim. İyi ki bloglar ve ğaylaşımlar var.
    Bende Deniz Gezmiş'in abisinin yazdığı kitabı ıkumuştum. Ve sonlara doğru çok ağlamıştım. Annesinin, babasının o mektubu okurken kendimi koymuştum onların yerine.......

    YanıtlaSil
  2. Bir bu cesur adamın ideallerine ve mücadele azmine bakıyorsun, bir de yaşıtı gençlerin ellerinden düşürmediği akıllı telefonlara. like, like, like...

    YanıtlaSil
  3. Ölümden korkmayan adam. Nasıl cesur..

    YanıtlaSil
  4. deniz geşmişle ilgili iki kitap okudum, biri halit çelenk, diğeri erdal öz. ikisi de iyi tabi. bunu duymadım aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...