15 Nisan 2020 Çarşamba

2020-13-Feniçka-Lou Andreas-Salomé

Bu sene okuduğum 13.kitap Lou Andreas-Salomé'nin Feniçka adlı kitabı..

Feniçka bir çırpıda okuyabileceğiniz, size harika psikolojik detaylar öğreten ender kitaplardan birisi. Yazar gene kendi yeteneğinin farkında olan ve bu yeteneği için emek veren bir kadını anlatıyor. Feniçka yani Fenya Rusya’dan doktora yapmak için Paris’e gelmiş, kültür şoku yaşayan bir genç kızdır. Arkadaşıyla bir kafede otururken bir erkek tarafından sözlü şiddete maruz kalan bir kadını görür ve kendince onu savunmaya çalışır. Çabucak konuya dâhil olan arkadaşı Max Werner bu durumun çok doğal olduğunu, kadının ise bir hayat kadını olduğunu söyler. Her ne olursa olsun bu davranışı doğru bulmayan Fenya ile Max Werner arasında koyu bir sohbet başlar ve sabaha kadar sürer. Fenya’dan çok hoşlanan Max Werner sohbeti devam ettirmek için dairesine davet eder fakat ne kadar büyük bir hata yaptığını daha sonra görür. Çünkü Fenya bu davet tamamıyla yanlış anlar ve onunla bir daha görüşmez. Bu hatadan sonra aradan birkaç yıl geçer. Kız kardeşinin düğünü için Rusya’ya giden Max Werner tesadüfe bakın ki orada Fenya ile karşılaşır. Aslında bu karşılaşma ile birlikte gelişen olaylar Max’e Fenya’ya karşı hisleri ve kadınlar hakkında düşünceleri konusunda yardımcı olacaktır. Lou Salome okumadıysanız ya da hikâyenin devamını merak ediyorsanız mutlaka okumalısınız.  

7 yorum:

  1. Daha önce duymamıştım.ilgimi çekti listeme yazdım.nasıl bir sonu var merak ettim.birde yazarın dili nasıl?kitapta sevdiğin alıntılar var mı? Merak ettim

    YanıtlaSil
  2. Yazarın dili çok akıcı canım. kitabı beğeneceğini umuyorum

    YanıtlaSil
  3. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  4. Can Bey güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim..sizin blogunuzu ben de takip ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. Güzel kitapmış, psikolojik kitapları severim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. salome okudum ama başka bişeysini. bunu okuyum ben şimdiden sevdim :)

    YanıtlaSil
  7. Ramazan ayında çoğunlukla evde olduğumuz şu günlerde güzel çalışmalarınızın devamını dilerim.Hayırlı Ramazanlar.:)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...