29 Nisan 2021 Perşembe

2021-10-Mürebbiye-Hüseyin Rahmi Gürpınar

 Bu sene okuduğum 10.kitap ,Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Mürebbiye  adlı kitabı..

Fransa’da doğup büyüyen, rezil ve sefil bir yaşam süren Anjel, bir fırsat yakalayıp Zengin bir Türk ailesinin efendisine kendisini masum göstererek mürebbiyelik işini alır.. Evin 2 çocuğuna sözde Fransızca öğretiyor fakat aklı türlü oyunlardadır.. İstediği kazancı bu şekilde elde edemeyeceğini anlayınca da huylu huyundan vazgeçmez misali eski alışkanlıklarını burada da sürdürmeye karar verir ve koca yalının bütün erkeklerinin kafalarını çorbaya çevirir, kalplerini ise hiç karıştırmıyorum Zavallıcıklar Anjel’in aşkından deli divane olurken birde yaptıklarının gizli kalmasını sağlamak İçin türlü oyunlara girişirler.


Anjel ise bir süre sonra yaptığı planların ayağına dolanacağını fark ederek hamlesini değiştirir fakat bu değişiklik pekte işe yaramaz. Sonrasında olanlar ise tam bir keşmekeş kim kiminle birlik, kimden intikam alıyor, noluyor falan derken işin sonu ise sürpriz

3 yorum:

  1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  2. hüseyin rahmi ve reşat nuri, en sevdiklerim, hüseyin rahminin beş on kitabını okudum ama bunu daha okumadım ama okurum :) not vermiyon sen artık kipatlara :)

    YanıtlaSil
  3. Çok enteresan bir eser ben de daha önceden blogumda tanıtmıştım.:)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...