4 Ocak 2021 Pazartesi

2021-1-Çakıcı'nın İlk Kurşunu -Sabahattin Ali

 Sabahattin Ali'nin sandığından çıkan öykü, makale, şiir ve çizimlerden oluşan bir kitap...Öykülerinden birinin tamamlanmamış olması ve yazmak isteyip de yazamadığı birçok öyküsünün olması çok üzücü bir durumdu..




Kitap, dönemin siyasal, sosyal ve ekonomik durumlarını konu alan makale ve öykülerden oluşmaktadır. Kitaba adını verdiği Çakıcı'nın İlk Kurşunu öyküsü en beğendiğim öyküsüydü.Bu öykü beni çok etkiledi...
Zorbalara karşı halkın yanında olan eşkıyaların ve zeybeklerin öyküsü vahim sona rağmen okunası derecede güzeldi..
Makalelerinden özellikle "Kadınlar Üzerine Konferans" makalesinin okunmaya değer olduğunu  düşünüyorum.

                                Kitap puanım ***100

8 yorum:

  1. Sabahattin Ali'nin henüz okumadığım kitaplarından, merak ettim şimdi ben de. İyi seneler :)

    YanıtlaSil
  2. Yorum için çok teşekkür ederim.:) size de iyi seneler...

    YanıtlaSil
  3. Sebahattin Ali almim,alaba da mani olmim :)

    YanıtlaSil
  4. geçen yıl altı tane s ali okudum bunu da bu yıl okurum artıkın :)

    YanıtlaSil
  5. Sebahattin Ali, genelde sosyal içerikli eserlere imza atmış galiba.

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Bana katıldığınız için çok teşekkürler.

      Sil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...