14 Eylül 2020 Pazartesi

2020-29-Ikigai-Hector Garcia &Francesc Miralles

 Bu sene okuduğum 29.kitap Ikigai kitabı..

Kitap gerçekten harikaydı..Öyle ki 9 gün gibi kısacık sürede bitirdim.




Uzun yaşamak mı yoksa sağlıklı olarak uzun yaşamak mı? Günümüzde ortalama yaş ömrünün Japonya'nın Ogimi köyündeki kadar olmasa da arttığını görüyoruz. Ancak şehir hayatı, stres, hızlı yaşam ve beslenme alışkanları gibi birçok faktör sebebiyle yaşlılığın son dönemlerinde hastalıklarla boğuşmak zorundayız. Kitabın konu aldığı araştırmaya göre sofradan doymadan kalkmak, günlük işlerimizi acele etmeden yapmak, sürekli hareket halinde olmak, bedeni ve zihni sürekli aktif tutmak ve doğa ile iç içe olmak ve en önemlisi bir ikigai'mizin yani yaşam amacımızın olması gibi temel etmenler uzun ve mutlu yaşamın sırrını veriyor bize.  .Gördüğünüz gibi uzun yaşamanın büyük bir sırrı yok. Önemli olan bedenimizi tanımak ve sağlımızı muhafaza etmek :)

Kitap puanım  100 ...

10 yorum:

  1. Kitap benim beklentimi karşılamamıştı.Felsefesi çok gğzel ama içerik olarak çok yetersiz bir kitap

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı çok sevmiştim. Sabahları seni yataktan kaldıran ne Damla dşye sormuştum kendime....

    YanıtlaSil
  3. canım kitabı okuduğumda ben de senin gibi düşündüm

    YanıtlaSil
  4. Merak ettiğim bir kitap, not aldım :)

    YanıtlaSil
  5. Ben sevmiştim bu kitabı tekrar okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  6. okuyayım bunuuuuu oooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepcim güzel yorumun için çok teşekkür ederim:)

      Sil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...