10 Ağustos 2020 Pazartesi

2020-27-En Yakın Arkadaşımın Kızı-Dorothy Koomson

 Bu sene okuduğum 27.kitap Dorothy Koomson'un En Yakın Arkadaşımın Kızı adlı kitabı..

Birbirlerinin en yakın dostu olan Kamryn Matika ve Adele Brannon, aralarına hiçbir şeyin giremeyeceğini düşünürdü -ta ki Adele düşünülemezi yapıp Kamryn'nin nişanlısı Nate ile birlikte olana kadar...
Daha da kötüsü, hamile kalacak ve doğuracaktı. 

Kamryn bu ihanet hakkındaki gerçeği keşfettiğinde onları bir daha görmeyeceğine yemin etti.Birkaç sene sonra Kamryn, Adele'den onu hastanede ziyaret etmesini rica eden bir mektup aldı. Adele ölecekti, Kamryn'e, kızı Tegan'ı evlat edinmesi için yalvarıyordu.

Oysa harika bir işi ve hareketli bir sosyal hayatı olan Kamryn'in beş yaşındaki bir çocuğa ihtiyacı hiç yoktu. Özellikle de ona Nate'i hatırlatan bir çocuğa. Fakat Tegan'a bakacak başka kimse olmadığına ve Adele de ölüm döşeğinde yattığına göre, Kamryn'in seçim şansı var mıydı ki?Genç kadının affedişe, aşka, sorumluluğa ve en önemlisi de kendi kendini anlamaya doğru uzanan zor yolculuğu böylece başlamış oldu.



Yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Kesinlikle bayıldım. Duyguları o kadar güzel işlemiş, öyle bir kurgu kurmuş ki, sık sık empati yaptım. Acaba ben olsam affedebilir miyim diye?

Sanırım affetmekte bayağı zorlanırdım

Kamryn, Adele ile okul çağlarında arkadaş olmuştu. Kendi ailesinde çok sıkı bir babaya sahip olan ve şiddete maruz kalan Adele için Ryn bir can simidi ve kız kardeşti. Yada Ryn öyle sanıyordu. Ta ki düğününe sayılı günler kala Adele ile Nate'in birlikte olduklarını ve Adele'in hamile olduğunu öğrenmesine kadar. Ryn hayatını komple değiştirip, yaralarını sarmaya çalışırken, başarılı bir iş edinmiş ve kendisi için güzel bir hayat kurmuştu. Adele'den sürekli gelen mektup ve kartları ise yıllardır görmezden geliyordu. 

Olayların 5 yıl sonrasında doğum günü kartlarını okurken, Adele'den gelen mesajı aldığında şoka giriyor. Adele, lösemi ve sayılı günleri kalmış. Kızı ise babasının elinde ve ölümünden sonrada muhtemelen esirgeme kurumuna verilecek. Ryn'dan ona bakmasını istemektedir. Tüm hayatını gözden geçiren Ryn, bir çocuğa bakmayı hiç düşünmemiştir, özellikle ona eski nişanlısını ve arkadaşının ihanetini sürekli hatırlatacak, annesini kaybetmek üzere olan bir kız..

Tegan'ı büyükbabasının evinde, odaya kapatılmış, aç ve bakımsız gördüğünde tüm duyguları ve düşünceleri değişir. Adele'in kaybını atlatmaya çalışırken, Nate ile de görüşmek zorunda kalan Ryn, iki erkek arasında kalır. Adele'e bahşettiği affını Nate içinde verebilecek midir? Ama en önemlisi bundan sonra kızı ile birlikte kuracakları hayat ve gelecekleridir.


Kitap puanım  ****100

10 yorum:

  1. hoş konuymuş. bu konunun filmini izledim, aynı konu, after the wedding (danimarka filmi, mads mikkelsen oynuyo) bi de filmin tekrar çevrimi var, o da after the wedding 2017 julianne moore, galiba romandan farkı, çocuğun yaşı :)

    YanıtlaSil
  2. Deepcim güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Filmini senden öğrendim şimdi canımmm. en kısa zamanda seyredeceğim...

    YanıtlaSil
  3. Okunacak o kadar çok kitabım var ve üzülerek söylüyorum ki iki aydır elime kitap almıyorum. Birkaç gündür başladım, konusu çok hoş görünüyor cidden. Okunacaklar listeme ekledim, bitince elimdekiler mutlaka bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım güzel yorumun için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Aaa! Ne kadar zor bir durum, dünyada hiçbir kadın böyle bir ikilemde kalmak istemez herhalde:)sen hem en yakın arkadaşına ihanet et, hem de çocuğunu ona emanet et! İçinden çıkılası değil. Gerçekten ilginçmiş. Eline sağlık:)

    Not: Benim izleyici bölümümde sorun var, beni takip edenleri göremiyorum, benim takip ettiklerimin belki 50 tanesi yok, istatistik sayfamda beni ziyarete gelenleri görünce ekliyorum çünkü aklımda tutamıyorum kimler yok oldu diye...:) mesela seni görünce hemen tekrar izlemeye aldım.:)

    YanıtlaSil
  5. Canımm güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Tekrar beni takibe almana çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  6. Bizim ülkemizde böyle bir olayı kabul etmek zor sanırım. Kadın istese bile çevre baskılarını kaldırması güç tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canımm dediğin gibi burda böyle bir olayı kabul etmek çok zor..

      Sil
  7. Yakın arkadaşımın kızı güzel bir kitaba benziyor tanıtım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...