16 Temmuz 2020 Perşembe

2020-24-Kızıl Dosya -Sherlock Holmes

Bu sene okuduğum 24.kitap Sherlock Holmes'un Kızıl Dosya adlı kitabı..





Kitapta, dedektifimizin çözmeye çalıştığı olay ilk bakışta çok basit gibi dursa da kitabın ikinci kısmında gerekli detaylar verilmiş ve okuyucu olarak aydınlanmamız sağlanmış. Kitabın başlarında Sherlock Holmes'ün efsane olmasına sebep olan özelliklerine şahit oluyoruz.  Dikkati, detayları fark etmesi ve bunlar arasında kurduğu bağlantılar inanılmaz. Gerçekten farkı hissediyorsunuz. :) Şahsen ben okurken "Bu sonuca nasıl vardı acaba?" diye çok düşündüm. :) Sonrasında sağ olsun Sherlock Holmes bu bağlantıları nasıl kurduğunu bize anlattığı için merakımızı da gidermiş oluyor. Okuması bu yönden de çok akıcı ve zevkli bir kitap.

Hemen bir alıntı yapmak istiyorum;

"Stamford 'Dr. Watson, bu Bay Sherlock Holmes.' diyerek bizi tanıştırdı. 'Nasılsınız?' dedi büyük bir samimiyetle. Elimi o kadar sıktı ki çok şaşırdım. 'Sanıyorum Afganistan'da bulunmuşsunuz.' Çok şaşırarak 'Bunu nereden biliyorsunuz?' diye sordum. 'Boş ver...' dedi kendi kendine gülümseyerek." :)

Ünlü dedektifimiz bu tahminini kafadan sallamıyor. Dr. Watson'un Afganistan'da bulunduğunu nasıl anladığını mantıklı ve hayranlık uyandıran bir şekilde açıklıyor. :)

Kitap puanım ***100

2 yorum:

  1. bu seriyi ben de aldıııım. beyaz kapaklı olanlarııı. holmes bi tane tabisi :)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...