7 Aralık 2019 Cumartesi

2019-36-Monte Kristo Kontu I.Cilt_Alexandre Dumas

Monte Kristo Kontu I. Cilt  kitabı bu sene okuduğum 36.kitap...

Tüm zamanların en iyi intikam romanlarından biri. İddialı bir giriş oldu ama bunu çürütebilecek kadar intikam romanı okumuş birinin çıkacağını da sanmıyorum. Filmi de olduğundan hikayeyi az çok hepiniz biliyor olmalısınız. Genç denizcimiz Edmond Dantes' in tek hayali Mercedes ile evlenmektir. Bunun içinse önünde iki engel vardır. İlki tahmin ettiğiniz üzere para, ikincisi ise kitabı birazcık okuduktan sonra tahmin edebileceğiniz ama Edmond' un hayatı boyunca tahmin edemeyeceği bir şeydir; en yakın dostu Fernand Mondego. Mondego da güzeller güzeli Mercedes' e aşıktır. Ve bir gün çıktıkları bir sefer sırasında Edmond, yumuşak yürekliliği yüzünden ufak bir belaya bulaşır. Daha doğrusu bir iyilik yapar ve bu iyilik başta Fernand Mondego olmak üzere birkaç kişi tarafından uygulanacak ve hepsine büyük çıkarlar sağlayacak müthiş bir planın başlamasına neden olur. Türlü entrika sonunda Edmond kendini bir zindanda bulur ve ölene kadar da orada kalacaktır. Sonrasında yan hücredeki komşusu Abbé Faria ile tanışır ve asıl hikaye başlar. Edmond' un yaşamak için tek bir amacı vardır artık; intikam.



Kitabı okurken çok heyecanlı, kendine bağlayan, devamlı bir sonraki bölümünü merak ettiğim bir dizi izliyor hissine kapıldım. Monte Cristo Kontu okuyucuya, tadı damakta kalacak bir okuma deneyimi  ve aynı zamanda okuyucuyu büyüleyen bir seyir keyfi sunuyor. 

Kitap gerçekten çok sürükleyici ,insan nasıl bittiğini anlamıyorsunuz.

Kitap puanım ***10

15 yorum:

  1. edmond dantes. en sevdiğim bikaç romandan biri. bi de üç silahşörler. nette monte kristo nu dizisi de var izlersin bi ara süfeer :)

    YanıtlaSil
  2. Déepcim güzel yorumun için çok teşekkür ederim 😉 dizisini duymamıştım. Tamam canım ☺

    YanıtlaSil
  3. Filmini izleyip çok beğenmiştim, kitabını da merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. Aşk, intikam, romantizm çok akıcı oluyor. Böyle kitapları okumayı çok severim. Tanıtım için çok teşekkürler Nilay Hanım.:))

    YanıtlaSil
  5. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim 😉

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Blogunuz oldukça dolu ve yararlı bilgiler barındırıyor.Emeğinize Sağlık.Eğer zaman ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloga göz atıp takip ederseniz beni oldukça mutlu edersiniz.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim 😉 sizin slogan baktım gerçekten çok güzel ☺

      Sil
    2. Teşekkür ederim.Bu blogumu da takip edersen oldukça mutlu olurum.Kendinize İyi Bakın.

      Sil
  7. Blogger arkadaşlarımız ''Blogger Mimi'' başlığı altında çok güzel bir mim yazısı hazırlamışlar. Ben de bu mim yazılarına katılarak blog açma serüvenimi anlattım. Okumak için sizi bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  8. Yazınızı şimdi okudum Fatih bey ☺

    YanıtlaSil
  9. çok hoş bir kitap hatırlıyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim 😉

    YanıtlaSil
  11. 10 puan...kesin okumalıyım, çok merak ettim :)

    YanıtlaSil

2021-18-Jules Amcam-Guy de Maupassant

  Birbirinden bağımsız kısa hikayelerden oluşan eserimizin kitaba adını veren hikayesini anlatacağım: iki arkadaş yolda yürürken ak saçlı ya...